zaterdag 11 augustus 2012

Rubber Stamp Archive (TAM)

Een typisch onderdeel van mail art wat me erg kan bekoren, is het fenomeen 'stempels'. Je kunt ze ontwerpen en vervolgens professioneel laten maken, of zelf uit gummetjes snijden.

One of the characteristics of mail art I like a lot, is the phenomena 'rubber stamps'. You can design them and have them made professionally by companies, or you can carve them out of erasers.



Al sinds 1983 beheert Ruud Janssen het TAM Rubber Stamp Archive.
Een aantal maanden geleden ontving ook ik een uitnodiging, in de vorm van blanco stempelvellen, om mijn stempels op af te drukken voor het TAM stempelarchief. Inmiddels zijn m'n oudere eigen stempels gearchiveerd. En intussen ontving ik 'collage' stempelvellen, met de bedoeling er een gezamenlijk kunstwerk van te maken. Dat uiteindelijk dan weer naar Ruud's Stempelarchief teruggestuurd moet worden. Daarop kon ik mooi m'n nieuwe stempels kwijt. Dus, "E" (en anderen), daar komt-ie!

In 1983 Ruud Janssen founded the TAM Rubber Stamp Archive.
Some months ago also I was invited to add my stamps to the archive: I received blanc stamp sheets which I could print my own stamps to and then return. So most of my elder rubberstamps have been archivated now.
Meanwhile Ruud sent me blanc collage sheets, to add my stamps to, and to pass these stamped sheets on to other mail artists, who then can add and return the completed version to Ruud's Rubber Stamp Archive. Above you see few new - handcarved - rubber stamps, and one of the collage sheets (alors "E", s'il vous plaît!).






Update 19-8-2012: De collage is compleet! The collage is completed! Zie / see insomniesetartpostal.blogspot.nl/2012/08/envoi-de-e-ruud-janssen-hollande_18.html.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten