maandag 15 september 2014

All things of value...



Ik heb eerder een neushoorn voor Ryosuke getekend. En weer besef ik tijdens het tekenen hoe kwetsbaar dit grote dier is, tegenover de mens.
'Alles van waarde is weerloos', schoot me te binnen, en voegde ik toe, de beroemde uitspraak van Lucebert.

I've created a Rhinoceros for Ryosuke before.
And again this impressive animal reminds me of the vulnerability of animals who are facing mankind.
'
Alles van waarde is weerloos', in English: 'All things of value are defenseless' is a quote by the late Dutch poet/artist Lucebert. While drawing, this quote came into my mind and I added it.



Als 'postzegel' een neushoorn-stempel uit een gum gesneden.

As a postage 'stamp' I decided to carve a rhinoceros rubber stamp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten